al 3-lea gen

gen, sunstantiv neutru
.
o gen , doua gene
un gen , doi geni sau… genuri
nicicum e bine (iar virgula-i prost pusă, mod intentionat)
de ce… „gen” este (un) substantiv neutru comun
ca sa impacam si capra dar si iada, cu vorba
cum ne impaca ea România pe (noi) toti
.
am aprins un betisor parfumant, din India
până în dormitor
chiar… de ce nu facem (si noi) betisoare pafumate
cu busuioc sau alte arome locale

am lasat usa inchisa si la o vreme am intrat
norul placut aromatizant se ingramadea in partea superioara a usii
cautand fisuri in sistemul ce i se parea logic in al sechestra
pentru cei 6 pereti ai camerei
odata deschisa usa, a inceput
un val ordonant de miscarile browniene (mai nou contestate)
semn al evolutiei noastre catre noi, prin…
.
la un moment dat credeam ca sunt pe un varf
dar din cauza zoomului mental marginit
nu desluseam marginile vaii in care
se aflau ce-i ce (nu) ne laudau
.
revin la fumurile mele si continui sa desenez

acelasi val dupa val intr-un singul val aerian
prea lumii mele, datorita diferentelor…
temperatura din hol este mai mica
in grad decat cea din dormitor
drept urmare ş’aşa deci
nu, nu-i vorba doar de greci

aromele usoare ale unui
caldut betisor aromat indian
isi croiesc cale spre taramul daruit de Zeul lor
mai rece, din hol
.
privesc in jos, destul de des
nu din tihne, nu din dor, umilinta
ci dorinta, vreau sa observ ceeace vad
un fir de praf

il stiu de ieri
am ars un bat intreg, indian chiar
si acolo jos, separat de nebunia „de la” partea superioara a usii
s-a intampla NIMIC, un MARE nimic
acelasi fir de praf, 3 scame
un chibrit, cred… 2 frunze si o umbra
de-un gand chitit prea chinuit

o zi intreaga universul camerei mele
s-a rascolit, s-a razvratit
a impuns zidurile, s-a izbit
de usă, a cautat orice fisura
si mi-a inebunit placut
simturile, olfactive si nu numai
s’acolo jos… un mare MIC nimic
.
diferentele de temperatura, repeta
vecinul gandului meu precedent
mda…
un gand a dat buzna peste noi
insotit de posesorul ratacitor in constient, OM
.
un amic imi povesteste, tot imi spune
ca oamenii il ocolesc, ca orice rasucire a lui
cei din faţă, din jur, o prevestesc
nu-si face loc, desi in juru-i este… nimeni
se zbate zilnic să îşi apropie pe cine
pe… cineva şi e’n zadar, degeaba chiar

alerg, ii sun, le povestesc
chiar zarvă fac
duc cadouri, le spun si le soptesc
din zi in ce… mai rau ma ocolesc

vecinul meu gând, explicatia universala
i-a spus pe sleau: diferenta-i de temperatură
dar genul meu, neutru, mult mai drag
l-a intrebat pe’amic, mai mult în şag’
ştii… masculinul de la temperatură

nu are masculin un substantiv ca ăsta, e feminin într-una
dar dacă-ţi spun că boala nu-i dată zic, bag mâna
nu-i cauzată cred, măcar la săptămâna
doar din temperatură

eşti atent
tiparul ce împacă şi om şi ambient
e genul meu neutru, în text aici prezent
în nebunia ordinii dictată de… temperament.

3 răspunsuri to “al 3-lea gen”

  1. chrysallidis Says:

    ma pierd cu greu in gen…si nu-i usor,
    mai ca imi vine sa cred ca e de la temperament.
    caci despre temperatura
    simt ca a cazut deja sub 0.
    poate doar in camerele suspendate se mai simte
    fumul…la noapte ma va ineca,
    cred ca voi avea un vis cam afumat.

    inca am impresia ca-i greu cu „genu`”

    o seara minunata!

  2. un fum va sugruma pe vis
    si ridicand (..u-te) vei cadea’ntr-un abis
    chiar aburit dar nu de foc prea… afumat
    eu te salut discret si am plecat!

    nu de alta da-i tarziu!

  3. Vaaaaaaaaaaaaaaaaiii de viata mea !!!!!!!
    De unde dracu rasariti mai copii extraplanetari???
    Cine dracu v-a sfatuit sa va faceti blog ???
    INCREDIBIL INCREDIBIL….

Lasă un răspuns

